X Jornades InvesJove Alt Pirineu i Aran

Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran, 2018 – 313 pàg.
BIB-ID 1554170863 – CL 001 INV
+info (www) / consulteu disponibilitat (ARGUS)

Teniu a les mans el llibre amb els text-resum dels treballs de recerca presentats a la dècima edició de les jornades InvesJove, Investigació i Recerca a l’Educació Secundària a l’Alt Pirineu i Aran.
El projecte InvesJove s’adreça a l’alumnat de batxillerat dels instituts del territori de l’Alt Pirineu i Aran amb l’objectiu de potenciar la investigació i la recerca, proporcionar pautes i estratègies per dissenyar-la i posteriorment comunicar els resultats. Es contemplen diferents actuacions: xerrades-taller a cada institut sobre tècniques de comunicació oral i de redacció d’un projecte; tres jornades adreçades a l’alumnat de primer de batxillerat i a la comunitat educativa, estructurades en una conferència sobre l’elaboració de treballs científics i la presentació, per part de l’alumnat de segon de batxillerat, de les propostes respectives; finalment, la publicació d’aquest llibre amb els texts-resum de les produccions seleccionades pels centres.
En la jornada a Puigcerdà, la Sandra Adam, graduada en Biomedicina per la Universitat Autònoma de Barcelona i estudiant de doctorat, va impartir la conferència La recerca a la Cerdanya. A la jornada de Sort, Ione Verdeny Vilanova, doctora en Biofísica per la Universitat Politècnica de Catalunya, va presentar la investigació Investigant el transport intracel·lular amb microscòpia d’alta resolució. Finalment, a la jornada del Pont de Suert, Víctor Farré Alins, investigador de doctorat en farmacologia del Instituto de Investigación Sanitaria del Hospital Princesa (Universidad Autónoma de Madrid) va presentar la investigació La importància de la recerca biomèdica en l’estudi de les lesions cerebrals agudes.
Els projectes de recerca del batxillerat són el final d’un camí llarg i complex, que es desenvolupa en el marc de les activitats curriculars. El procés s’inicia amb el plantejament del tema a investigar, continua amb el treball de camp, cerca d’informació, el tractament de les dades obtingudes i la redacció de la memòria final. Tots els estudis seleccionats es publiquen, en versió resumida, per tal de donar difusió de bones pràctiques i reconèixer la importància de la feina ben feta de l’alumnat i professorat implicat.
En aquesta edició trobareu trenta nou texts-resum, ordenats alfabèticament per títol. Les temàtiques són molt variades i hi ha representades totes les modalitats de batxillerat: art, ciències, tecnologia, humanitats i ciències socials. Cal valorar que una part important de les produccions aborden temàtiques plenament pirinenques que contribueixen a reforçar la dialèctica entre l’estudiant i el territori. També s’ha de remarcar positivament la diversitat de registres i de llengües emprades com són l’aranès, el català, el castellà, el francès i l’anglès.
L’experiència es desenvolupa per la dinàmica col·laborativa dels equips comarcals que integren els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament (Alta Ribagorça-Val d’Aran, Cerdanya i Pallars). Ha rebut el suport de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), un organisme del govern de la Generalitat de Catalunya que treballa per al desenvolupament socioeconòmic de les comarques de muntanya i també per reforçar la seva identitat social, cultural i territorial.
El projecte InvesJove es consolida i s’enforteix per la participació dels diferents centres de secundària del territori i també per l’èxit que desperta, entre l’alumnat, la publicació dels seus treballs.

Inclou, entre d’altres, els següents treballs:

  • Els béns comunals de la muntanya de Llessui, de Blanca de Moner Rafel (INS Hug Roger III)
  • El hanami de la moda: tribus urbanes del Japó, de Núria Camón Canes (INS Hug Roger III)
  • “Looking for Normal”: is Transsexuality accepted in the United States?, de Maria Querol Canut (INS Hug Roger III)
  • Melodies inconformistes, d’Aritz Gamarra Sicília (INS Hug Roger III)
  • Els oblidats, de Clara Isús Badia (INS Hug Roger III)
  • “Porta a porta” al Pallars Sobirà, de Tània Roqué Barroso (INS Hug Roger III)
  • Vendre amb els sentits, d’Anna Fañanás Dies (INS La Pobla de Segur)

Has llegit el llibre? Has vist la pel·lícula? Què t'ha semblat?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s