VETLLADES LITERÀRIES
DE LA BIBLIOTECA PÚBLICA
Trobada del Club de Lectura
amb Marta Alòs, escriptora
Dissabte 20 d’octubre, a les 6 de la tarda (18.00h)
a la Biblioteca Pública de Sort
Av. Diputació, 20 (plànol)
Les Vetllades Literàries són les trobades del Club de Lectura de la Biblioteca Pública de Sort en un ambient distès i desenfadat per a compartir opinions i valoracions al respecte dels títols que els/les integrants del Club han triat amb anterioritat.
La participació en el Club de Lectura és lliure i gratuïta, tothom que hi estigui interessat es pot adreçar a la Biblioteca per sol·licitar el llibre en préstec o la descàrrega electrònica gratuïta del servei eBiblio del títol a comentar o bé participar a la Vetllada Literària sense cap més compromis.
El llibre d’octubre – “Ulls maragda”
- Primera novel·la negra escrita per Marta Alòs, l’autora ha publicat quinze títols d’altres gèneres
- La trama es desenvolupa a la Lleida actual i la Barcelona de principis de segle
Un cadàver sense els seus ulls de color verd intens. Ulls maragda. El botí de l’assassí de la Mariona Costa, becària de la Universitat de Lleida. Mentre l’agent Roure, mosso d’esquadra, intenta resoldre el cas, s’obre una guerra pel càrrec de rector, una professora amant de la víctima rep un encàrrec per escriure una biografia surrealista i un periodista intenta escatir la veritat. Tot en una Lleida on el passat és més important del que sembla i on la troballa d’un quadre de Xavier Gosé complica encara més les coses en l’impactant debut en el gènere negre de Marta Alòs.
+info Pagés Editors (www) || fragment del llibre (pdf) || ressenya (bloc La màgia dels llibres) || entrevista a l’autora (www)
L’autora – Marta Alòs
- Marta Alòs és veïna d’Altron i el Pallars Sobirà és present en aquesta obra i en altres títols seus com Els pobles oblidats
- És col·laboradora dels programes Els matins de TV3 i La nit a 8Tv
Marta Alòs i López (Lleida, 1960) és escriptora. Ha publicat més d’una quinzena de llibres, amb èxits tan importants com La mà al melic, El dia que vaig oblidar el meu nom i Cartes a la meva mare. Ha obtingut diversos premis literaris com el Vent de Port del 2000 per Sol d’hivern; el de Narrativa de Dones de Castelló del 2002 per L’ombra de la forca, o l’Armand Quintana de Narrativa de Calldetenes del 2014 per La llengua de les pedres.
Ha estat regidora de la Paeria de Lleida, diputada al Parlament de Catalunya i coordinadora de Cultura de la Diputació de Barcelona. És articulista i col·laboradora dels principals mitjans de comunicació catalans. Aquesta és la seva primera novel·la negra.
+ info Viquipèdia (www) || Twitter (@maloslo69)
Organitza: Biblioteca Pública de Sort
Amb el suport del Departament de Cultura
1 Comment