Una obra de Sarah Kane
Pròleg de Mireia Aragay
Traducció d’Albert Arribas
Arola Editors, 2017 – 114 pàg.
BIB-ID 1554229473 – T KAN
+info (www) / consulteu disponibilitat (ARGUS)
Blasted (Rebentats). En una luxosa habitació d’hotel a Leeds, una noia de vint-i-un anys d’edat es troba amb el seu antic amant, que està greument malalt del pulmó. La jove suportarà els abusos d’aquest home que li duplica l’edat, fins que el pes de la violència acabi rebentant la intimitat de la seva cambra.
Quan Sarah Kane va estrenar Blasted, el seu insòlit impacte sobre la societat britànica va convertir molt ràpidament l’obra en una de les fites teatrals més emblemàtiques del segle XX. El temps no ha fet sinó posar en relleu l’extraordinària qualitat literària d’aquesta peça dramàtica, que manté plenament vigent la seva capacitat de forçar els límits escènics per interpel·lar-nos.
Sarah Kane. Va néixer el 1971 a Brentwood (Anglaterra) i va morir el 1999 a Londres. Està considerada com una de les veus majors de la dramatúrgia contemporània, i la seva obra ha tingut una gran influència en el teatre de les dues últimes dècades. La seva producció consta de cinc obres, Blasted (Rebentats), Phaedra’s love (L’amor de Fedra), Cleansed (Purificats), Crave (Ànsia) i 4.48 Pscyhosis (Psicosi de les 4:48), així com del guió d’un curt cinematogràfic, Skin (Pell).