Ens plau convidar-vos a la presentació del llibre publicat per Tushita Edicions
LA KORA I EL GRIOT
Viatge a les tradicions ancestrals de Benín i Burkina Faso
L’acte es farà a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Sort
Dijous 5 d’agost, a les 7 de la tarda (19.00h)
La presentació anirà a càrrec de Núria Puig, amiga i col·laboradora; Conxita Tarruell, autora del llibre, i Rosa Pi, que ha escrit dos contes, comentaran l’experiència viscuda acompanyades d’imatges. En acabat, el llibre podrà ser adquirit i signat per les autores.
Més informació: https://conxitat.com/
Places limitades / feu la vostra reserva gratuïta de seient a pagaments.sort.cat
El llibre
Aquest llibre el componen els relats dels viatges que va fer l’autora a Benín i a Burkina Faso entre el 2017 i el 2019. Amb la seva amiga Rosa, emprenen aquestes rutes per endinsar-se a l’Àfrica negra i connectar amb la seva terra i la seva gent.
En el primer viatge, a Benín, passegen pels mercats plens de vida, participen en una cerimònia vudú a Grand Popó, trepitgen la terra on es comercialitzava amb els esclaus, Ouidah, es pengen una serp al coll al Temple animista de les Pitons, comproven la diversitat de formes de vida en els poblats del País Somba, coneixen un sacerdot animista a Taneka Koko, i gaudeixen d’un passeig en barca per la ciutat lacustre de Ganvié.
Al viatge a Burkina Faso participen en festivals de música a Bobo-Dioulasso, al llac de Bauzoulé veuen com donen menjar als cocodrils sagrats, entren a les cases de l’enigmàtic País Lobi, dormen en una sukala a Gaoua, i al País Kassena queden impressionades per la decoració de les cases.
Tot això i molt més és el que viuen aquestes viatgeres en les seves rutes. El relat està escrit en un llenguatge planer perquè el lector pugui submergir-se en la màgia d’aquestes terres i gaudir de les meravelles i els grans contrastos que ens ofereixen.
L’autora

És una escriptora de llibres de viatges que viu i sent el fet de viatjar com una força que li desperta l’ànima i la transforma com a persona. De mentalitat oberta, és una activista cultural amb ganes d’aprendre i de connectar amb la gent. Totes aquestes qualitats són un equipatge valuosíssim a l’hora de viatjar pel món.
Fa conferències i seminaris, i imparteix cursos d’escriptura per a mestres amb l’objectiu d’ajudar a descobrir aquesta activitat com una eina per connectar amb l’univers de les emocions i ser creatiu. Ha creat un taller que titula Com escriure el teu diari de viatge i l’imparteix a biblioteques. Participa en el projecte de foment de la lectura de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), en col·laboració amb el Casal dels Infants del Raval de Barcelona.
Aquesta passió per conèixer món i compartir-ho l’ha portat a escriure nou llibres de literatura de viatges. Els dos darrers, editats també per Tushita Edicions, són La força del ritme i la percussió (2017) i Totopos, Mole i Mezcal (2018), aquest últim traduït recentment al castellà.